Inklusion als Chance und Gewinn für eine differenzierte Berufsbildung
A complex task on the way to an inclusive education system is to utilise the diversity and otherness as resources and to make the individual (learning) needs the starting point of a differentiated vocational training in order to allow all (young) people the same access to vocational education. Following an introduction in fundamental issues from the viewpoint of professional, social and special needs pedagogy, the articles illuminate existing exclusion risks and discuss inclusion strategies, which differentiate the structures with a view to inclusive vocational training. The volume highlights the fact that the professionalism of teaching staf…
Mehr
CHF 42.45
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Rützel, Josef (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-7639-5671-5
- EAN: 9783763956715
- Produktnummer: 19714680
- Verlag: Wbv Media
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2016
- Seitenangabe: 307 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 2'612 KB
Über den Autor
Ursula Bylinski (Dr. phil.) ist wissenschaftliche Mitarbeiterin im Bundesinstitut für Berufsbildung (BIBB). Sie ist Professorin für Berufliche Bildung mit dem Schwerpunkt Didaktik inklusiven Unterrichts an der Fachhochschule Münster.Josef Rützel (Prof. Dr.) ist emeritierte Professor der TU Darmstadt, mit dem Fachgebiet Berufspädagogik. Er ist Gastdozent in Usbekistan und am Institut für Berufsbildung an der Tongji Universität Shanghai.
Bewertungen
Anmelden