Produktbild
Mark (Hrsg.) Skinner

Rural Gerontology

Towards Critical Perspectives on Rural Ageing

Ebook (PDF Format)

This book provides the first foundation of knowledge about the intellectual traditions, contemporary scope and future prospects for the interdisciplinary field of rural gerontology.With a focus on rural regions, small towns and villages, which have the highest rates of population ageing worldwide, Rural Gerontology is aimed at understanding what it means for rural people, communities and institutions to be at the forefront of twenty-first-century demographic change. The book offers important insights from rural ageing studies into today's most pressing gerontological problems. With chapters from more than 65 established and emerging rural age… Mehr

CHF 46.45

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Winterton, Rachel (Hrsg.) / Walsh, Kieran (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-00-033836-2
  • EAN: 9781000338362
  • Produktnummer: 35366787
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 394 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 3'620 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 20 schwarz-weiße Abbildungen, 9 schwarz-weiße Fotos, 11 schwarz-weiße Zeichnungen, 10 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Mark Skinner is Dean of Social Sciences at Trent University, Canada, where he is also Professor of Geography and holds the Canada Research Chair in Rural Aging, Health and Social Care.Rachel Winterton is Senior Research Fellow at the John Richards Centre for Rural Ageing Research, La Trobe Rural Health School, La Trobe University, Australia.Kieran Walsh is Professor of Ageing & Public Policy in the Discipline of Economics and Director of the Irish Centre for Social Gerontology at the National University of Ireland Galway.

4 weitere Werke von Mark (Hrsg.) Skinner:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.