Produktbild
John B. Thompson

Media and Modernity

A Social Theory of the Media

Ebook (EPUB Format)

What role have communication media played in the formation of modern societies? How should we understand the social impact of new forms of communication and information diffusion, from the advent of printing in fifteenth-century Europe to the expansion of global communication networks today? In this major work, Thompson addresses these and other questions by elaborating a distinctive social theory of communication media and their impact. He argues that the development of communication media has transformed the spatial and temporal constitution of social life, creating new forms of action and interaction which are no longer linked to the shar… Mehr

CHF 22.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-7456-5674-8
  • EAN: 9780745656748
  • Produktnummer: 16379465
  • Verlag: Wiley
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2013
  • Seitenangabe: 322 S.
  • Plattform: EPUB
  • Masse: 1'447 KB

Über den Autor


John B. Thompson is Reader in Sociology at the University of Cambridge and Fellow of Jesus College, Cambridge.

39 weitere Werke von John B. Thompson:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.