Produktbild
Sören Köcher

The Paradox of Points

Theoretical Foundation and Empirical Evidence of Medium Magnitude Effects in Loyalty Programs

Ebook (PDF Format)

In his research, Sören Köcher provides valuable insights on the paradoxical effects of the magnitude of a loyalty program medium-i.e. the sheer number of points, miles, or stamps credited for every purchase and required for reward redemption-on the central consumer decisions in loyalty program memberships. In sum, the results of twelve empirical studies reveal that high magnitude currencies improve the attractiveness of medium collection but entail reluctant medium spending behavior. These findings provide important implications for a more efficient usage of loyalty programs in business practices. In addition, this dissertation discovers a vi… Mehr

CHF 77.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-3-658-09543-7
  • EAN: 9783658095437
  • Produktnummer: 18368307
  • Verlag: Gabler, Betriebswirt.-Vlg
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2015
  • Seitenangabe: 163 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 2'002 KB
  • Auflage: 2015
  • Abbildungen: 27 schwarz-weiße Abbildungen, 25 schwarz-weiße Tabellen, Bibliographie

Über den Autor


Dr. Sören Köcher received his doctorate at the Department of Marketing, TU Dortmund University under the guidance of Prof. Dr. Hartmut H. Holzmüller.

4 weitere Werke von Sören Köcher:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.