Produktbild
Daniel (Hrsg.) Bellingradt

Books in Motion in Early Modern Europe

Beyond Production, Circulation and Consumption

Ebook (PDF Format)

'This rich crop of new empirical research in book history focuses especially on the movement of books through markets and networks of users. Eleven case studies span an impressive variety of analytical techniques, primary sources, and contexts.' - Ann M. Blair, Henry Charles Lea Professor of History, Harvard University, USA 'This book contributes significantly to a spatial turn in the history of the book. Its contributors identify innovative means of combining the study of the life-cycle of books with their mode and compass of transmission. The collection notably extends our understanding of the social history of knowledge.' - James Raven, Pr… Mehr

CHF 106.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Nelles, Paul (Hrsg.) / Salman, Jeroen (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-319-53366-7
  • EAN: 9783319533667
  • Produktnummer: 24064212
  • Verlag: Springer-Verlag GmbH
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Seitenangabe: 305 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 24'946 KB
  • Auflage: 1st ed. 2017
  • Abbildungen: 27 schwarz-weiße Abbildungen, Bibliographie

Über den Autor


Daniel Bellingradt is Professor of Book Studies at Erlangen-Nuremberg University, Germany, and is co-editor of the German Yearbook for the History of Communications.Paul Nelles is Associate Professor of Early Modern European History at Carleton University, Ottawa, Canada, and has recently published Cosas y Cartas: Scribal Production and Material Pathways in Jesuit Global Communications (1547-1573) (2015).Jeroen Salman is Associate Professor of Comparative Literature at Utrecht University, Netherlands, and is co-editor of a Dutch book historical series (BGNB).

7 weitere Werke von Daniel (Hrsg.) Bellingradt:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.