Management of Regulatory Influences on Corporate Strategy and Structure
In many industries, e.g. telecommunications, transportation, energy, chemicals, food and beverages, firm performance is heavily influenced by regulation. Despite this fact, strategic management research has traditionally focused on market strategies and related issues. Questions of how to manage regulatory involvement have been left to separate research streams on corporate political activity and a broader understanding of the complex inter-dependencies and mutual influences between corporate and external actors remains lacking.Sebastian Frankenberger examines how to integrate external actors, regulatory actors in particular, into the strateg…
Mehr
CHF 94.50
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Müller-Stewens, Prof. Dr. Günter (Vorb.)
- ISBN: 978-3-8350-9350-8
- EAN: 9783835093508
- Produktnummer: 12795584
- Verlag: Deutscher Universitätsverlag
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2007
- Seitenangabe: 379 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 25'090 KB
Über den Autor
Dr. Sebastian Frankenberger promovierte bei Prof. Dr. Günter Müller-Stewens am Institut für Betriebswirtschaft der Universität St. Gallen. Aktuell arbeitet er als Unternehmensberater bei einer der führenden internationalen Managementberatungen.
2 weitere Werke von Sebastian Frankenberger:
Bewertungen
Anmelden