Produktbild
C. Peter Herman

Social Influences on Eating

Buch

This book examines how the social environment affects food choices and intake, and documents the extent to which people are unaware of the significant impact of social factors on their eating. The authors take a unique approach to studying eating behaviors in ordinary circumstances, presenting a theory of normal eating that highlights social influences independent of physiological and taste factors. Among the topics discussed:Modeling of food intake and food choiceConsumption stereotypes and impression managementResearch design, methodology, and ethics of studying eating behaviorsWhat happens when we overeat?Effects of social eatingSocial In… Mehr

CHF 72.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Vartanian, Lenny R. / Pliner, Patricia / Polivy, Janet
  • ISBN: 978-3-030-28819-8
  • EAN: 9783030288198
  • Produktnummer: 34771617
  • Verlag: Springer International Publishing
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 244 S.
  • Masse: H23.5 cm x B15.5 cm x D1.3 cm 376 g
  • Auflage: 1st ed. 2019
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 376

Über den Autor


117203224

6 weitere Werke von C. Peter Herman:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.