Produktbild
Noel B. (Hrsg.) Salazar

Mega-Event Mobilities

A Critical Analysis

Ebook (PDF Format)

Global sports events are rarely far from the public eye. Such mega-events are about much more than the sporting competitions themselves. They entail global exposure and intense struggles by different stakeholders.This is the first book to examine sports mega-events from a mobilities perspective. It analyses the 'mobile construction' of global sports mega-events and the role this plays in managing labour, imaginaries, policies and legacies. In particular, the book focuses on the tension between the various mobilities and immobilities that are implied in the process of constructing a mega-event. It seeks to uncover the ways in which an event is… Mehr

CHF 47.05

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Timmerman, Christiane (Hrsg.) / Wets, Johan (Hrsg.) / Gama Gato, Luana (Hrsg.) / Broucke, Sarah van den (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-315-44011-8
  • EAN: 9781315440118
  • Produktnummer: 31760713
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2016
  • Seitenangabe: 206 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 1'008 KB
  • Abbildungen: 1 schwarz-weiße Abbildungen, 1 schwarz-weiße Zeichnungen, 4 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Noel B. Salazar is Research Professor in Anthropology at the University of Leuven, Belgium.Christiane Timmerman is Research Professor at the University of Antwerp and director of the Centre of Migration and Intercultural Studies (CeMIS).Johan Wets is Research Manager Migration of HIVA, University of Leuven, Belgium.Luana Gama Gato is a PhD candidate in anthropology at the University of Leuven.Sarah Van den Broucke is Research Associate at HIVA, University of Leuven. She specialises in international migration and policy research.

14 weitere Werke von Noel B. (Hrsg.) Salazar:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.