Wie Lehrer_innen und Schüler_innen im Unterricht miteinander umgehen
Wiederentdeckungen jenseits von Bildungsstandards und Kompetenzorientierung
Every day, approximately 2.5 million hours of classroom instruction take place in Germany. How the students and teachers involved treat each other has been lost from sight in the face of educational standards and competence orientation. This volume documents the results of a qualitative-reconstructive classroom study based on work by laureates of the German Teachers' Prize with their students and class documentation. In the alleged ordinariness of classroom teaching, teachers, agents in teacher training, students, as well as parents can discover the complexity of professional demands placed on teachers as well as those moments when school sho…
Mehr
CHF 33.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Schlickum, Christine (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-8394-2909-9
- EAN: 9783839429099
- Produktnummer: 31900051
- Verlag: transcript Verlag
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2014
- Seitenangabe: 208 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 883 KB
- Auflage: 1. Auflage
- Abbildungen: Klebebindung
Über den Autor
Tobias Leonhard (Dr. päd.) leitet die Professur für Professionsentwicklung am Institut Vorschul- und Unterstufe der Pädagogischen Hochschule FHNW in Solothurn.Christine Schlickum (Dr. phil.) vertritt die Professur für Schulforschung am Institut für Erziehungswissenschaft der Johannes Gutenberg Universität Mainz.
5 weitere Werke von Tobias (Hrsg.) Leonhard:
Bewertungen
Anmelden