Produktbild
David H (Hrsg.) Smith

Good Intentions

Moral Obstacles and Opportunities

Buch

It seems self-evident that giving is a good thing. But there are profoundarguments against a social stress on giving, many of them couched in the language ofjustice. In this book, scholars from a variety of fields associated withphilanthropy discuss the moral issues surrounding efforts to do good. The chaptersare arranged in five parts: Important Exemplars, Deciding Whom toHelp, Issues for Religious Communities, The Importance andInsufficiency of Charity, and Retrospect andProspect.The contributors are David M. Craig, Elliot N.Dorff, David C. Hammack, Amy A. Kass, John Langan, S.J., Paul Pribbenow, Paul G.Schervish, David H. Smith, William M.… Mehr

CHF 52.90

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-253-34531-8
  • EAN: 9780253345318
  • Produktnummer: 1385188
  • Verlag: Indiana University Press (IPS)
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2005
  • Seitenangabe: 252 S.
  • Masse: H24.0 cm x B16.1 cm x D1.9 cm 571 g
  • Abbildungen: HC gerader Rücken kaschiert
  • Gewicht: 571

Über den Autor


David H. Smith is former Nelson Poynter Senior Scholar, Poynter Center for the Study of Ethics and American Institutions, and Emeritus Professor of Religious Studies at Indiana University.

Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.