Produktbild
Thomas S. (Hrsg.) Popkewitz

The International Emergence of Educational Sciences in the Post-World War Two Years

Quantification, Visualization, and Making Kinds of People

Ebook (PDF Format)

The book brings together contributions from curriculum history, cultural studies, visual cultures, and science and technology studies to explore the international mobilizations of the sciences related to education during the post-World War Two years. Crossing the boundaries of education and science studies, it uniquely examines how the desires of science to actualize a better society were converted to the search for remaking social life that paradoxically embodied cultural differences and social divisions. The book examines how cybernetics and systems theories traveled and were assembled to turn schools into social experiments and laboratorie… Mehr

CHF 47.05

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Pettersson, Daniel (Hrsg.) / Hsiao, Kai-Jung (Hrsg.)
  • ISBN: 978-0-429-59540-0
  • EAN: 9780429595400
  • Produktnummer: 34201890
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 272 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 3'212 KB
  • Abbildungen: 8 schwarz-weiße Zeichnungen, 1 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Thomas S. Popkewitz is Professor of Curriculum and Instruction and the Holtz Center for Science & Technology Studies at the University of Wisconsin, Madison, USA.Daniel Pettersson is Associate Professor in Pedagogy at the University of Gävle and Uppsala University, Sweden.Kai-Jung Hsiao is a PhD student of Curriculum and Instruction at the University of Wisconsin, Madison, USA.

36 weitere Werke von Thomas S. (Hrsg.) Popkewitz:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.