Produktbild
James T. Hamilton

Channeling Violence

The Economic Market for Violent Television Programming

Ebook (EPUB Format)

If it bleeds, it leads. The phrase captures television news directors' famed preference for opening newscasts with the most violent stories they can find. And what is true for news is often true for entertainment programming, where violence is used as a product to attract both viewers and sponsors. In this book, James Hamilton presents the first major theoretical and empirical examination of the market for television violence. Hamilton approaches television violence in the same way that other economists approach the problem of pollution: that is, as an example of market failure. He argues that television violence, like pollution, generates ne… Mehr

CHF 63.20

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-691-22831-0
  • EAN: 9780691228310
  • Produktnummer: 35608337
  • Verlag: Princeton University Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2021
  • Seitenangabe: 390 S.
  • Plattform: EPUB
  • Abbildungen: 16 line illus. 97 tables

Über den Autor


James T. Hamilton

14 weitere Werke von James T. Hamilton:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.