Produktbild
Derek Johnson

Media Franchising

Creative License and Collaboration in the Culture Industries

Buch

The initial success of a single product like X-Men, Star Trek, and Transformers led to a long-term embrace of media franchising. The author examines the corporate culture behind these production practices, as well as the collaborative and creative efforts involved in conceiving, sustaining, and sharing intellectual properties in media work worlds.

CHF 115.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-8147-4347-8
  • EAN: 9780814743478
  • Produktnummer: 14141894
  • Verlag: New York University Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2013
  • Seitenangabe: 300 S.
  • Masse: H22.9 cm x B15.3 cm x D0.0 cm 612 g
  • Gewicht: 612
  • Sonstiges: Professional & Vocational

Über den Autor


Derek Johnson is Assistant Professor of Media and Cultural Studies in the Department of Communication Arts at the University of Wisconsin-Madison. He is the author of Media Franchising: Creative License and Collaboration in the Culture Industries and the co-editor of A Companion to Media Authorship.

32 weitere Werke von Derek Johnson:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.