Produktbild
Tim Edwards

Men in the Mirror

Men's Fashion, Masculinity, and Consumer Society

Ebook (PDF Format)

In recent decades, the myth of fashionable women and sartorially challenged men has been overturned not least through the proliferation of men's style magazines such as GQ and the emergence of masculinity as a marketing tool. In this engaging book, Edwards applies a sociological approach to our understanding of men's fashion, which he argues is significant in the nexus of masculinity and society, past and present, rather than a narrow artistic or aesthetic interest. Rejecting an essentialist or 'natural' origin, Edwards explores how masculinity and men's fashion are constructed, particularly in relation to consumer society. It is the growing… Mehr

CHF 118.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-4742-8735-7
  • EAN: 9781474287357
  • Produktnummer: 20698779
  • Verlag: Bloomsbury UK
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2016
  • Seitenangabe: 176 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 17'163 KB
  • Auflage: 1. Auflage

Über den Autor


Dr Tim Edwards is Senior Lecturer in the Department of Sociology at the University of Leicester, UK.

29 weitere Werke von Tim Edwards:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.