Produktbild
Peter J. Martin

Sounds and Society

Themes in the Sociology of Music

Buch

Peter Martin argues that musical meaning must be understood as socially constructed, rather than inherent, and that the notion of a correspondence between social and musical structures is highly problematic. An alternative approach, based on the 'social action' perspective is outlined, and the book concludes with a discussion of the social situation of music in advanced capitalist society.

CHF 48.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-7190-3224-0
  • EAN: 9780719032240
  • Produktnummer: 1495504
  • Verlag: Manchester University Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 1997
  • Seitenangabe: 314 S.
  • Masse: H21.6 cm x B14.0 cm x D1.8 cm 421 g
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 421

Über den Autor


Peter J. Martin is Senior Lecturer and Head of the Department of Sociology, University of Manchester

5 weitere Werke von Peter J. Martin:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.