Mary Douglas
The World of Goods
Ebook (PDF Format)
First published in 1979, this volume introduces a cultural factor to theories of consumption. The World of Goods goes beyond standard economic analyses, which rely on theories of individual psychology. Douglas studies how consumers use goods to fulfil their intentions in regard to one another. The World of Goods insists that goods are wanted for social purposes, for sharing and giving, more than for the private enjoyment that is the pivot of utilitarian explanations. This book offers a completely original way of thinking about consumption as a series of rituals.
CHF 59.35
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Isherwood, Baron
- ISBN: 978-1-134-79167-5
- EAN: 9781134791675
- Produktnummer: 18417836
- Verlag: Taylor & Francis Ltd.
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2002
- Seitenangabe: 198 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 3'384 KB
76 weitere Werke von Mary Douglas:
Bewertungen
0 von 0 Bewertungen
Anmelden
Keine Bewertungen gefunden. Seien Sie der Erste und teilen Sie Ihre Erkenntnisse mit anderen.