Produktbild
Peter J. (Hrsg.) Anderson

Post-Imperial Perspectives on Indigenous Education

Lessons from Japan and Australia

Ebook (PDF Format)

This book explores the impact of the United Nations Declaration on the Rights of Indigenous Peoples in Japan and Australia, where it has heralded change in the rights of Indigenous Peoples to have their histories, cultures, and lifeways taught in culturally appropriate and respectful ways in mainstream education systems.The book examines the impact of imposed education on Indigenous Peoples' pre-existing education values and systems, considers emergent approaches towards Indigenous education in the post-imperial context of migration, and critiques certain professional development, assessment, pedagogical approaches and curriculum developments… Mehr

CHF 46.45

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Maeda, Koji (Hrsg.) / Diamond, Zane M. (Hrsg.) / Sato, Chizu (Hrsg.)
  • ISBN: 978-0-429-68388-6
  • EAN: 9780429683886
  • Produktnummer: 34038222
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 302 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 59'438 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 33 schwarz-weiße Abbildungen, 29 schwarz-weiße Fotos, 4 schwarz-weiße Zeichnungen, 9 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Peter J. Anderson is Professor and Executive Director of the Carumba Institute at the Queensland University of Technology, Brisbane.Koji Maeda is Professor at the Graduate School of Education, Waseda University, Tokyo.Zane M. Diamond is Professor at the Faculty of Education, Monash University, Melbourne.Chizu Sato is Professor at International Christian University, Tokyo.

9 weitere Werke von Peter J. (Hrsg.) Anderson:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.