Produktbild
Jebediah Pavleas

Building a 2D Game Physics Engine

Using HTML5 and JavaScript

Ebook (PDF Format)

Build your very own 2D physics-based game engine simulation system for rigid body dynamics. Beginning from scratch, in this book you will cover the implementation technologies, HTML5 and JavaScript; assemble a simple and yet complete fundamental mathematics support library; define basic rigid body behaviors; detect and resolve rigid body collisions; and simulate collision responses after the collisions.In this way, by the end of Building a 2D Game Physics Engine, you will have an in-depth understanding of the specific concepts and events, implementation details, and actual source code of a physics game engine that is suitable for building 2D… Mehr

CHF 29.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Sung, Kelvin / Tanaya, Michael / Chen, Huaming
  • ISBN: 978-1-4842-2583-7
  • EAN: 9781484225837
  • Produktnummer: 22163757
  • Verlag: Apress
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Plattform: PDF
  • Masse: 2'497 KB

Über den Autor


56454140

6 weitere Werke von Jebediah Pavleas:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.