Produktbild
Mikael (Hrsg.) Wigell

Geo-economics and Power Politics in the 21st Century

The Revival of Economic Statecraft

Ebook (PDF Format)

Starting from the key concept of geo-economics, this book investigates the new power politics and argues that the changing structural features of the contemporary international system are recasting the strategic imperatives of foreign policy practice.States increasingly practice power politics by economic means. Whether it is about Iran's nuclear programme or Russia's annexation of Crimea, Western states prefer economic sanctions to military force. Most rising powers have also become cunning agents of economic statecraft. China, for instance, is using finance, investment and trade as means to gain strategic influence and embed its global rise… Mehr

CHF 46.45

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Scholvin, Sören (Hrsg.) / Aaltola, Mika (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-351-17227-1
  • EAN: 9781351172271
  • Produktnummer: 31314430
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2018
  • Seitenangabe: 250 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 3'948 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 10 schwarz-weiße Abbildungen, 10 schwarz-weiße Zeichnungen, 18 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Mikael Wigell is Senior Research Fellow at the Finnish Institute of International Affairs and Adjunct Professor in International Political Economy at the University of Tampere, Finland.Sören Scholvin is Research Fellow at the Institute of Economic and Cultural Geography, University of Hanover, Germany.Mika Aaltola is Director of the Global Security Programme at the Finnish Institute of International Affairs. He also works as Professor of International Relations at Tallinn University, Estonia.

3 weitere Werke von Mikael (Hrsg.) Wigell:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.