Produktbild
Martin Halliwell

American Culture in the 1950s

Buch

This book provides a stimulating account of the dominant cultural forms of 1950s America: fiction and poetry; theatre and performance; film and television; music and radio; and the visual arts. Through detailed commentary and focused case studies of influential texts and events -- from Invisible Man to West Side Story, from Disneyland to the Seattle World's Fair, from Rear Window to The Americans -- the book examines the way in which modernism and the cold war offer two frames of reference for understanding the trajectory of postwar culture.The two core aims of this volume are to chart the changing complexion of American culture in the ye… Mehr

CHF 135.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-7486-1884-2
  • EAN: 9780748618842
  • Produktnummer: 22676253
  • Verlag: Edinburgh University Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2007
  • Seitenangabe: 336 S.
  • Masse: H24.0 cm x B16.5 cm x D2.3 cm 620 g
  • Abbildungen: 24 black & white illustrations
  • Gewicht: 620
  • Sonstiges: Tertiary Education (US: College)

Über den Autor


Martin Halliwell

35 weitere Werke von Martin Halliwell:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.