Produktbild
María Eugenia D'Aubeterre Buznego

Class, Gender and Migration

Return Flows between Mexico and the United States in Times of Crisis

Ebook (EPUB Format)

Using a gender-sensitive political economy approach, this book analyzes the emergence of new migration patterns between Central Mexico and the East Coast of the United States in the last decades of the twentieth century, and return migration during and after the global economic crisis of 2007.Based on ethnographic research carried out over a decade, details of the lives of women and men from two rural communities reveal how neoliberal economic restructuring led to the deterioration of livelihoods starting in the 1980s. Similar restructuring processes in the United States opened up opportunities for Mexican workers to labor in US industries th… Mehr

CHF 47.05

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Lee, Alison Elizabeth / Rivermar Pérez, María Leticia
  • ISBN: 978-0-429-84497-3
  • EAN: 9780429844973
  • Produktnummer: 33758954
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 194 S.
  • Plattform: EPUB
  • Masse: 2'626 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 5 schwarz-weiße Abbildungen, 5 schwarz-weiße Zeichnungen, 3 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


María Eugenia D'Aubeterre Buznego is Professor of Anthropology in the Social Science and Humanities Institute of the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, Mexico. Alison Elizabeth Lee is Associate Professor in the Department of Anthropology at the Universidad de las Américas Puebla, Mexico. María Leticia Rivermar Pérez is Professor of Anthropology in the Social Science and Humanities Institute of the Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, Mexico.

1 weiteres Werk von María Eugenia D'Aubeterre Buznego:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.