Produktbild
Victoria D. (Hrsg.) Alexander

Art and the Challenge of Markets Volume 1

National Cultural Politics and the Challenges of Marketization and Globalization

Buch

Art and the Challenge of Markets Volumes 1 & 2 examine the politics of art and culture in light of the profound changes that have taken place in the world order since the 1980s and 1990s. The contributors explore how in these two decades, the neoliberal or market-based model of capitalism started to spread from the economic realm to other areas of society. As a result, many aspects of contemporary Western societies increasingly function in the same way as the private enterprise sector under traditional market capitalism.The first volume of this two-volume collection considers a broad range of national cultural policies from European and N… Mehr

CHF 150.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Hägg, Samuli (Hrsg.) / Häyrynen, Simo (Hrsg.) / Sevänen, Erkki (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-319-87827-0
  • EAN: 9783319878270
  • Produktnummer: 31907900
  • Verlag: Springer Nature EN
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2019
  • Seitenangabe: 348 S.
  • Masse: H21.0 cm x B14.8 cm 486 g
  • Auflage: Nachdr.
  • Abbildungen: schwarz-weiss Illustrationen, Tabellen, farbig
  • Gewicht: 486
  • Sonstiges: Research

Über den Autor


Victoria D. Alexander is Senior Lecturer, Institute for Creative and Cultural Entrepreneurship, Goldsmiths, University of London, UK.Samuli Hägg is Lecturer, Finnish and Literature, University of Eastern Finland. Simo Häyrynen is Adjunct Professor of Cultural Policy, University of Eastern Finland. Erkki Sevänen is Professor of Literature, University of Eastern Finland and Adjunct Professor of Aesthetics, University of Helsinki, Finland.

3 weitere Werke von Victoria D. (Hrsg.) Alexander:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.