Produktbild
James R. Lewis

Legitimating New Religions

Buch

James R. Lewis has written the first book to deal explicitly with the issue of how emerging religions legitimate themselves. He contends that a new religion has at least four different, though overlapping, areas where legitimacy is a concern: making converts, maintaining followers, shaping public opinion, and appeasing government authorities. The legitimacy that new religions seek in the public realm is primarily that of social acceptance. Mainstream society's acknowledgement of a religion as legitimate means recognizing its status as a genuine religion and thus recognizing its right to exist. Through a series of wide-ranging case studies Lew… Mehr

CHF 44.90

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-8135-3324-7
  • EAN: 9780813533247
  • Produktnummer: 1428075
  • Verlag: Rutgers University Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2003
  • Seitenangabe: 256 S.
  • Masse: H22.2 cm x B14.6 cm x D1.3 cm 381 g
  • Abbildungen: 10 illustrations
  • Gewicht: 381
  • Sonstiges: Tertiary Education (US: College)

82 weitere Werke von James R. Lewis:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.