Produktbild
Neil Hooley

Learning at the Practice Interface

Reconstructing dialogue for progressive educational change

Ebook (PDF Format)

This book investigates professional practice at the interface of sociology and epistemology for progressive educational change. It suggests that orthodox sociology and sociology of education have not sufficiently analysed contemporary educational situations due primarily to the strength of the economic and educational influence of neoliberalism. In drawing upon key aspects of the work of Dewey, Freire, Bernstein and Bourdieu, a new reflexive sociology of knowledge is proposed that could potentially revolutionise public schooling and emancipate learning. This critical reconceptualisation of curriculum and teaching, as well as the democratic in… Mehr

CHF 47.05

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-317-53034-3
  • EAN: 9781317530343
  • Produktnummer: 18407271
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2015
  • Seitenangabe: 228 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 4'599 KB
  • Abbildungen: 1 schwarz-weiße Fotos, 9 schwarz-weiße Zeichnungen, 27 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Neil Hooley is a lecturer in the College of Education at Victoria University, Melbourne, Australia.

18 weitere Werke von Neil Hooley:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.