Einführung in die Studiengangentwicklung
Who decides what is taught and learnt and how at Universities? Already before the beginning of the Bologna reform process University didactics dealt with the design and development of degree courses and study programmes. Departments and educators were both actively involved in the processes relating to the development of degree courses. New degree courses resulted from research logics. The Bologna reform changed this process and moved the focus from research to the Bachelor and Master degrees. Based on this paradigm change the publication on hand discusses current issues relating to the development of degree courses.
CHF 45.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Tremp, Peter (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-7639-5053-9
- EAN: 9783763950539
- Produktnummer: 13247657
- Verlag: Wbv Media
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2012
- Seitenangabe: 242 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 2'551 KB
Über den Autor
Peter Tremp ist Leiter der Abteilung Forschung und Entwicklung der Pädagogischen Hochschule ZürichTobina Brinker ist Geschäftsführerin des Netzwerks Hochschuldidaktische Weiterbildung der Fachhochschulen des Landes NRW
4 weitere Werke von Tobina (Hrsg.) Brinker:
Bewertungen
Anmelden