Produktbild
Mark A. Smith

American Business and Political Power

Public Opinion, Elections, and Democracy

Buch

List of Tables and FiguresAcknowledgments1. Introduction2. Business Unity and Its Consequences for Representative Democracy3. Identifying Business Unity4. A Portrait of Unifying Issues5. Public Opinion, Elections, and Lawmaking6. Overt Sources of Business Power7. Structural Sources of Business Power8. The Role of Business in Shaping Public Opinion9. The Compatibility of Business Unity and Popular SovereigntyAppendix AAdditional Coding Rules Used to Uncover Positions of the U.S. Chamber of CommerceAppendix BThe Potential for Feedback between Policy and OpinionReferencesIndex

CHF 41.90

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-226-76464-1
  • EAN: 9780226764641
  • Produktnummer: 1542664
  • Verlag: The University of Chicago Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2000
  • Seitenangabe: 246 S.
  • Masse: H23.1 cm x B16.2 cm x D1.5 cm 444 g
  • Auflage: 2nd ed.
  • Gewicht: 444
  • Sonstiges: Undergraduate

Über den Autor


Mark A. Smith is an assistant professor of political science at the University of Washington.

15 weitere Werke von Mark A. Smith:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.