Produktbild
Polina (Hrsg.) Tambakaki

Music, Language and Identity in Greece

Defining a National Art Music in the Nineteenth and Twentieth Centuries

Ebook (PDF Format)

The national element in music has been the subject of important studies, yet the scholarly framework has remained restricted almost exclusively to the ¿eld of music studies. This volume brings together experts from di¿erent ¿elds (musicology, literary theory and modern Greek studies), who investi- gate the links that connect music, language and national identity, focusing on the Greek paradigm. Through the study of the Greek case, the book paves the way for innovative interdisciplinary approaches to the formation of the 'national' in di¿erent cultures, shedding new light on ideologies and mechanisms of cultural policies.

CHF 47.05

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Vlagopoulos, Panos (Hrsg.) / Levidou, Katerina (Hrsg.) / Beaton, Roderick (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-351-99551-1
  • EAN: 9781351995511
  • Produktnummer: 32662943
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2019
  • Seitenangabe: 332 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 11'768 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 27 schwarz-weiße Fotos, 27 schwarz-weiße Zeichnungen, 1 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Polina Tambakaki is a Research Fellow in the Centre for Hellenic Studies (CHS), King's College London.Panos Vlagopoulos is Associate Professor in the Department of Music Studies and Director of the Hellenic Music Lab at the Ionian University, Corfu.Katerina Levidou is Marie Sklodowska-Curie Fellow in the Centre for Hellenic Studies, King's College London.Roderick Beaton is Emeritus Koraes Professor of Modern Greek and Byzantine History, Language and Literature at King's College London.

3 weitere Werke von Polina (Hrsg.) Tambakaki:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.