Produktbild
John Durham (Hrsg.) Peters

Mass Communication and American Social Thought

Key Texts, 1919-1968

Buch

This anthology of hard-to-find primary documents provides a solid overview of the foundations of American media studies. Focusing on mass communication and society and how this research fits into larger patterns of social thought, this valuable collection features key texts covering the media studies traditions of the Chicago school, the effects tradition, the critical theory of the Frankfurt school, and mass society theory. Where possible, articles are reproduced in their entirety to preserve the historical flavor and texture of the original works. Topics include popular theater, yellow journalism, cinema, books, public relations, political… Mehr

CHF 193.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Simonson, Peter (Hrsg.)
  • ISBN: 978-0-7425-2838-3
  • EAN: 9780742528383
  • Produktnummer: 9376176
  • Verlag: Rowman & Littlefield Publishers
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2004
  • Seitenangabe: 548 S.
  • Masse: H26.0 cm x B18.3 cm x D3.3 cm 1'215 g
  • Abbildungen: HC gerader Rücken kaschiert
  • Gewicht: 1215

Über den Autor


John Durham Peters is F. Wendell Miller Distinguished Professor in the Department of Communication Studies at the University of Iowa. Peter Simonson is assistant professor of communication at the University of Pittsburgh.

3 weitere Werke von John Durham (Hrsg.) Peters:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.