Geschichtslernen in biographischer Perspektive
Nachhaltigkeit - Entwicklung - Generationendifferenz
The conference topic Geschichtslernen in biographischer Perspektive (historical learning in biographical perspective) denotes a field of research that still constitutes a desideratum in history didactics. Little is known about the long-term processes underlying historical learning and the development of historical awareness. This involves institutional contexts (functions and objectives of competencies of historical learning in extracurricular learning and educational contexts), but mainly individual processes: the long-term effectiveness and orientation function of historical learning, the relevance of history in the post-school biography, d…
Mehr
CHF 81.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V301:
Libri-Titel folgt in ca. 2 Arbeitstagen
Produktdetails
Weitere Autoren: Bühl-Gramer, Charlotte (Hrsg.) / John, Anke (Hrsg.) / Demantowsky, Marko (Hrsg.) / Kenkmann, Alfons (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-8471-0309-7
- EAN: 9783847103097
- Produktnummer: 16389330
- Verlag: V & R Unipress GmbH
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2014
- Seitenangabe: 386 S.
- Masse: H23.6 cm x B15.9 cm x D2.7 cm 683 g
- Reihenbandnummer: 9
- Gewicht: 683
Über den Autor
Prof. Dr. Charlotte Bühl-Gramer lehrt Didaktik der Geschichte an der Universität Erlangen-Nürnberg. Prof. Dr. Marko Demantowsky lehrt Didaktik der Gesellschaftswissenschaften an der Fachhochschule Nordwestschweiz. Dr. Anke John ist Professorin für Didaktik der Geschichte an der Friedrich-Schiller-Universität Jena. Dr. Alfons Kenkmann ist Professor für Geschichtsdidaktik an der Universität Leipzig. Dr. Michael Sauer ist Professor für Didaktik der Geschichte an der Universität Göttingen.
16 weitere Werke von Michael (Hrsg.) Sauer:
Bewertungen
Anmelden