Produktbild
Klaus (Hrsg.) Fiedler

Information Sampling and Adaptive Cognition

Ebook (PDF Format)

A 'sample' is not only a concept from statistics that has penetrated common sense but also a metaphor that has inspired much research and theorizing in current psychology. The sampling approach emphasizes the selectivity and the biases that are inherent in the samples of information input with which judges and decision makers are fed. As environmental samples are rarely random, or representative of the world as a whole, decision making calls for censorship and critical evaluation of the data given. However, even the most intelligent decision makers tend to behave like 'naive intuitive statisticians': quite sensitive to the data given but uncr… Mehr

CHF 45.80

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-511-34320-9
  • EAN: 9780511343209
  • Produktnummer: 13843458
  • Verlag: Cambridge University Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2005
  • Seitenangabe: 0 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 10'366 KB

31 weitere Werke von Klaus (Hrsg.) Fiedler:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.