Produktbild
K. Flanagan

Sociology in Theology: Reflexivity and Belief

Buch

This is an original study of the sociological imagination in regard to visual culture. It explores the reflexive dimensions of choice over seeing or not seeing in relation to paintings, images and islands. Bourdieu, Goffman and Simmel provide the basis for insights into how reflexivity in sociology has unexplored theological implications.

CHF 136.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-230-00265-4
  • EAN: 9780230002654
  • Produktnummer: 2854795
  • Verlag: Springer Nature
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2007
  • Seitenangabe: 189 S.
  • Masse: H21.8 cm x B16.8 cm x D1.5 cm 163 g
  • Auflage: 2007
  • Gewicht: 163

Über den Autor


KIERAN FLANAGAN is Reader in Sociology at the University of Bristol, UK. His publications include: Sociology and Liturgy: Re-presentations of the Holy, The Enchantment of Sociology: A Study of Theology and Culture and Seen and Unseen: Visual Culture, Sociology and Theology. His most recent coedited work (with Peter C. Jupp) is A Sociology of Spirituality.

8 weitere Werke von K. Flanagan:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.