Indigenous Education
New Directions in Theory and Practice
For Indigenous students and teachers alike, formal teaching and learning occurs in contested places. In Indigenous Education, leading scholars in contemporary Indigenous education from North America, New Zealand, and Hawaii disentangle aspects of colonialism from education to advance alternative philosophies of instruction. From multiple disciplines, contributors explore Indigenous education from theoretical and applied perspectives and invite readers to embrace new, informed ways of schooling. Part of a growing body of research, this is an exciting, powerful volume for Indigenous and non-Indigenous teachers, researchers, policy makers, and s…
Mehr
CHF 35.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
Weitere Autoren: Lilley, Spencer (Hrsg.) / Johnston, Patricia Maringi G. (Beitr.) / Wong, K. Laiana (Beitr.) / Tomlins-Jahnke, Huia (Hrsg.) / Hohepa, Margie (Beitr.) / Doherty, Wiremu (Beitr.) / Hawera, Ngarewa (Beitr.) / Lipe, Daniel (Beitr.) / Restoule, Jean-Paul (Beitr.) / Warner, Sam L. No*eau (Beitr.) / Pihama, Leonie (Beitr.) / Nardozi, Angela (Beitr.) / Kapa*anaokalaokeola Nakoa Oliveira, Katrina-Ann R. (Beitr.) / Tuhiwai Smith, Linda (Vorb.) / Donald, Dwayne (Beitr.) / Bevan-Brown, Jill (Beitr.) / Maaka, Margaret J. (Beitr.) / Jahnke, Robert (Beitr.) / Ropata-Te Hei, Mari (Beitr.) / Styres, Sandra (Hrsg.) / Pidgeon, Michelle (Beitr.) / Zinga, Dawn (Hrsg.) / Penetito, Wally (Beitr.)
- ISBN: 978-1-77212-447-7
- EAN: 9781772124477
- Produktnummer: 34611291
- Verlag: University of Alberta Press
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2019
- Seitenangabe: 180 S.
- Plattform: PDF
- Masse: 47'806 KB
Bewertungen
Anmelden