Produktbild
Piotr (Hrsg.) Dutkiewicz

Hegemony and World Order

Reimagining Power in Global Politics

Ebook (EPUB Format)

Hegemony and World Order explores a key question for our tumultuous times of multiple global crises. Does hegemony - that is, legitimated rule by dominant power - have a role in ordering world politics of the twenty-first century? If so, what form does that hegemony take: does it lie with a leading state or with some other force? How does contemporary world hegemony operate: what tools does it use and what outcomes does it bring? This volume addresses these questions by assembling perspectives from various regions across the world, including Canada, Central Asia, China, Europe, India, Russia and the USA. The contributions in this book span di… Mehr

CHF 44.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Casier, Tom (Hrsg.) / Scholte, Jan Aart (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-00-019145-5
  • EAN: 9781000191455
  • Produktnummer: 33849674
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 276 S.
  • Plattform: EPUB
  • Masse: 2'338 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 3 schwarz-weiße Abbildungen, 3 schwarz-weiße Zeichnungen, 6 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Piotr Dutkiewicz is Professor of Political Science and the Director of the Center for Governance and Public Management, Carleton University, Ottawa, Canada. Tom Casier is Jean Monnet Chair and Reader in International Relations at the University of Kent's Brussels School of International Studies (BSIS), Belgium. Jan Aart Scholte is Professor of Global Transformations and Governance Challenges at Leiden University, Netherlands and Co-Director of the Centre for Global Cooperation Research at the University of Duisburg-Essen, Germany.

24 weitere Werke von Piotr (Hrsg.) Dutkiewicz:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.