Produktbild
Thomas Austin

Hollywood Hype and Audiences

Selling and Watching Popular Film in the 1990s

Buch

This book traces the circulation in Britain of three Hollywood films--Basic Instinct, Bram Stoker's Dracula and Natural Born Killers --from marketing and critical reception to consumption in cinemas and on video. It draws on economic discursive contexts and original audience research to trace how meanings, pleasures, and uses are derived from popular film. A significant intervention into methodological debates in film studies and a timely investigation of film culture, it focuses on key questions about genre, taste, sexual pleasure and screen violence.

CHF 41.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-7190-5775-5
  • EAN: 9780719057755
  • Produktnummer: 1349475
  • Verlag: Manchester University Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2002
  • Seitenangabe: 268 S.
  • Masse: H21.6 cm x B14.0 cm x D1.5 cm 362 g
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 362

Über den Autor


Thomas Austin is Lecturer in Media Studies at the University of Sussex

28 weitere Werke von Thomas Austin:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.