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Jörg (Hrsg.) Echternkamp

Experience and Memory

The Second World War in Europe

Ebook (EPUB Format)

Modern military history, inspired by social and cultural historical approaches, increasingly puts the national histories of the Second World War to the test. New questions and methods are focusing on aspects of war and violence that have long been neglected. What shaped people's experiences and memories? What differences and what similarities existed in Eastern and Western Europe? How did the political framework influence the individual and the collective interpretations of the war? Finally, what are the benefits of Europeanizing the history of the Second World War? Experts from Belgium, Germany, France, Great Britain, Italy, Luxembourg, Pol… Mehr

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Produktdetails


Weitere Autoren: Martens, Stefan (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-84545-988-8
  • EAN: 9781845459888
  • Produktnummer: 20450208
  • Verlag: Berghahn Books
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2010
  • Seitenangabe: 332 S.
  • Plattform: EPUB
  • Masse: 2'157 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Reihenbandnummer: 7

Über den Autor


Jörg Echternkamp is a Senior Fellow of the Militärgeschichtliches Forschungsamt, Potsdam, and co-editor of the journal Militärgeschichtliche Zeitschrift. He has been a Visiting Professor at the University of Calgary in Canada, Visiting Scholar at the German Historical Institute in Paris, and Visiting Lecturer at the University of Paris I (Sorbonne- Panthéon) and Martin-Luther-University of Halle-Wittenberg. His major publications include Der Aufstieg des deutschen Nationalismus 1770-1840 (1998), Nach dem Krieg (2003), Kriegsschauplatz Deutschland 1945 (2006) and Germany and the Second World War: German Wartime Society 1939-1945, vols IX/1-2 (2008-2011, ed.).

12 weitere Werke von Jörg (Hrsg.) Echternkamp:


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