Produktbild
Leila Fielding

How did media coverage affect the American involvement in and attitudes towards the Vietnam War?

The Media and the Vietnam War

Geheftet

Essay from the year 2012 in the subject History - America, grade: 1:1 (First Class), , language: English, abstract: Of the surplus of myths which burgeoned from the carnage of Vietnam, perhaps none is more deceptive than the legend of an audacious, antagonistic mainstream media turning Americans against the war. In brief, two main factors characterise this debate. The first asserts that America lost the war due to damaging media coverage, particularly on television, which undermined political and military endeavours. The second affirms that the majority of journalists and reporters opposed the war, and their subsequent opinions polluted popul… Mehr

CHF 20.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-3-656-29408-5
  • EAN: 9783656294085
  • Produktnummer: 14021768
  • Verlag: GRIN Publishing
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2012
  • Seitenangabe: 20 S.
  • Masse: H21.3 cm x B14.9 cm x D1.0 cm 40 g
  • Auflage: 1. Auflage
  • Gewicht: 40

10 weitere Werke von Leila Fielding:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.