Wandel der Beratung durch Neue Medien
More and more frequently, counselling is given with the help of media, be it as an alternative to or in parallel with face-to-face counselling. The present qualitative study is concerned with these developments in various counselling centres. To this end, research was carried out on psychosocial counselling centres offering counselling on sexuality, debt, drugs and education, and for children, young people and couples. The publication begins with an overview of counselling institutions, media development and the media used in counselling, and shows the state of research in this very recent field. It examines empirically both the changing fram…
Mehr
CHF 74.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V301:
Libri-Titel folgt in ca. 2 Arbeitstagen
Produktdetails
- ISBN: 978-3-8471-0169-7
- EAN: 9783847101697
- Produktnummer: 15174673
- Verlag: V & R Unipress GmbH
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2013
- Seitenangabe: 271 S.
- Masse: H24.6 cm x B16.7 cm x D2.5 cm 601 g
- Gewicht: 601
Über den Autor
Dr. Joachim Wenzel, Diplom-Pädagoge, ist Lehrender in Systemischer Beratung/Familientherapie und Coaching/Supervision (DGSF-Anerkennungen). Er ist beratend und lehrend an seinem Institut spi - Systemische Praxis und Institut Mainz und freiberuflich für verschiedene Institutionen und Hochschulen tätig.
8 weitere Werke von Joachim Wenzel:
Bewertungen
Anmelden