Produktbild
Arthur (Hrsg.) Tompkins

Provenance Research Today

Principles, Practice, Problems

Buch

This is the first accessible reference handbook to cover all major aspects of provenance research for the international art market. It guides the reader from basic introductions to research methods to questions of ethics and the challenges of specific case histories and contexts.

CHF 59.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Albertson, Lynda (Beitr.) / Amineddoleh, Leila (Beitr.) / Cooke, Susan J. (Beitr.) / Davis, Tess (Beitr.) / Ebbinghaus, Amelie (Beitr.) / Flescher, Sharon (Beitr.) / Fletcher, Gareth (Beitr.) / Lehmann, Andrea (Beitr.) / Mackenzie, Simon (Beitr.) / Mass, Jennifer (Beitr.) / Masurovsky, Marc (Beitr.) / Moser, Ariane (Beitr.) / Ratcliffe, James (Beitr.) / Rother, Lynn (Beitr.) / Schmeisser, Iris (Beitr.) / Sousa, Jason (Beitr.) / Stolberg, Marie (Beitr.) / Wood Ruby, Louisa (Beitr.) / Yates, Donna (Beitr.)
  • ISBN: 978-1-84822-276-2
  • EAN: 9781848222762
  • Produktnummer: 26262930
  • Verlag: Lund Humphries
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 224 S.
  • Masse: H24.0 cm x B17.0 cm x D1.7 cm 582 g
  • Gewicht: 582

Über den Autor


Judge Arthur Tompkins is a District Court Judge based in Wellington, New Zealand. Hehas been a faculty member of the Association for Research into Crimes againstArt's Italian-based Graduate Certificate course in Art Crime and HeritageProtection Research since 2010, was the editor of Art Crime and ItsPrevention (Lund Humphries, 2016) and the author of Plundering Beauty: Ahistory of Art Crime during War (Lund Humphries, 2018). His researchinterests inevitably and unavoidably involve provenance in all its forms, asthe fascinating and sometimes hidden stories of plundered art are revealed.

2 weitere Werke von Arthur (Hrsg.) Tompkins:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.