Produktbild
Bidyut Chakrabarty

Corporate Social Responsibility in India

Ebook (PDF Format)

Presenting an analysis of Corporate Social Responsibility (CSR) in India, this book looks at the unique roots of the concept in India. It examines Gandhi's philosophical moorings that inform India's approach to CSR, and the role of civil society in setting an agenda for championing the rights of the stakeholders. The book goes on to focus on the role of the government in grooming the Indian business to be sensitive of its social concerns.Drawing on rich empirical data, the book shows that CSR in India cannot be conceptualized in ethnocentric terms. Arguing that it is not about 'the typical Indianness' of the articulation, it emphasizes the po… Mehr

CHF 59.35

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-136-64743-7
  • EAN: 9781136647437
  • Produktnummer: 13847822
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2012
  • Seitenangabe: 232 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 2'694 KB
  • Abbildungen: 2 schwarz-weiße Zeichnungen, 29 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Bidyut Chakrabarty is Professor in Political Science at the University of Delhi, India, and is currently the Mahatma Gandhi(visiting) Chair for Global Non-Violence at the Gandhi Centre at James Madison University, USA.

55 weitere Werke von Bidyut Chakrabarty:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.