Produktbild
Hans-J. (Hrsg.) Hippler

Social Information Processing and Survey Methodology

Buch

Survey researchers have long been aware that the way in which questions are asked determines the obtained responses. However, the exact processes that mediate response effects remained elusive. In the present volume, cognitive psychologists and survey methodologists explore the cognitive processes that underlie respondents' answers to survey questions. The contributors provide an introduction to information processing theories for survey researchers, review current knowledge of response effects in the light of recent theorizing in cognitive psychology, and report a number of experimental studies on question context and question wording. In co… Mehr

CHF 165.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Schwarz, Norbert (Hrsg.) / Sudman, Seymour (Hrsg.)
  • ISBN: 978-0-387-96570-3
  • EAN: 9780387965703
  • Produktnummer: 11012831
  • Verlag: Springer New York
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 1987
  • Seitenangabe: 232 S.
  • Masse: H23.5 cm x B15.5 cm x D1.2 cm 359 g
  • Auflage: 1987
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 359

1 weiteres Werk von Hans-J. (Hrsg.) Hippler:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.