Produktbild
Nicholas A. (Hrsg.) Bowman

Methodological Advances and Issues in Studying College Impact

New Directions for Institutional Research, Number 161

Ebook (PDF Format)

Which curricular and cocurricular practices promote studentlearning and persistence? While most research and assessment oncollege student outcomes offers limited insight into causaleffects, this volume provides strong evidence of the impact ofcollege on students.The first section discusses statistical analyses that offer moreaccurate estimates of the causal effect of a particular studentexperience, such as receiving a need-based scholarship or usingacademic support services. Providing an overview of the analyticalframework, it also includes real-world examples to illustrateimplementation for institutional researchers.The second section includ… Mehr

CHF 25.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Herzog, Serge (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-119-04554-0
  • EAN: 9781119045540
  • Produktnummer: 17509346
  • Verlag: John Wiley & Sons
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2014
  • Seitenangabe: 128 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 7'018 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Reihenbandnummer: 161

Über den Autor


Nicholas A. Bowman is assistant professor of higher education and student affairs at Bowling Green State University. Serge Herzog is director of institutional analysis at the University of Nevada, Reno.

1 weiteres Werk von Nicholas A. (Hrsg.) Bowman:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.