Produktbild
Andrew F. (Hrsg.) Cooper

Regionalisation and Global Governance

The Taming of Globalisation?

Ebook (EPUB Format)

The relationship between global governance and regionalization is fraught with ambiguity. Understanding regionalization in this context requires an understanding of its relationship, and reactive condition, with both the constellations of global governance and globalization. This book presents an overview and explores the distinctive but intersecting trajectories of regionalization and global governance. It surveys:the theoretical debatesthe economic dimensions: multinationals, trade and investment, and labourthe security considerations: armed conflict, conflict prevention and peacekeeping and non-traditional security in Asiathe governing str… Mehr

CHF 49.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Hughes, Christopher W. (Hrsg.) / De Lombaerde, Philippe (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-134-05246-2
  • EAN: 9781134052462
  • Produktnummer: 14826833
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2007
  • Seitenangabe: 288 S.
  • Plattform: EPUB
  • Masse: 624 KB
  • Abbildungen: 3 schwarz-weiße Abbildungen, 3 schwarz-weiße Zeichnungen, 12 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Andrew F. Cooper is a Professor of Political Science at the University of Waterloo and Associate Director and Distinguished Fellow of The Centre for International Governance Innovation (CIGI), Waterloo, Canada. Christopher W. Hughes is a Senior Research Fellow and Deputy Director of the ESRC Centre for the Study of Globalisation and Regionalisation at the University of Warwick, UK.Philippe De Lombaerde is a Research Fellow at the United Nations University-Comparative Regional Integration Studies (UNU-CRIS) in Bruges, Belgium.

16 weitere Werke von Andrew F. (Hrsg.) Cooper:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.