Produktbild
Peter (Hrsg.) Auer

Style and Social Identities

Alternative Approaches to Linguistic Heterogeneity


This volume presents an interactional perspective on linguistic variability that takes into account the construction of social identities through the formation of social communicative styles. It shows that style is a useful category in bridging the gap between single parameter variation and social identity. Social positioning, i.e., finding one's place in society, is one of its motivating forces. Various aspects of the expression of stylistic features are focused on, from language choice and linguistic variation in a narrow sense to practices of social categorization, pragmatics patterns, preferences for specific communicative genres, rhetor… Mehr

CHF 86.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-3-11-019081-6
  • EAN: 9783110190816
  • Produktnummer: 3328969
  • Verlag: De Gruyter Mouton
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2007
  • Seitenangabe: 513 S.
  • Masse: H23.6 cm x B16.0 cm x D3.3 cm 925 g
  • Reihenbandnummer: 18
  • Gewicht: 925

Über den Autor


56 weitere Werke von Peter (Hrsg.) Auer:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.