Produktbild
Alexander (Hrsg.) Dunst

Empirical Comics Research

Digital, Multimodal, and Cognitive Methods

Ebook (PDF Format)

This edited volume brings together work in the field of empirical comics research. Drawing on computer and cognitive science, psychology and art history, linguistics and literary studies, each chapter presents innovative methods and establishes the practical and theoretical motivations for the quantitative study of comics, manga, and graphic novels. Individual chapters focus on corpus studies, the potential of crowdsourcing for comics research, annotation and narrative analysis, cognitive processing and reception studies. This volume opens up new perspectives for the study of visual narrative, making it a key reference for anyone interested i… Mehr

CHF 47.05

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Laubrock, Jochen (Hrsg.) / Wildfeuer, Janina (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-351-73388-5
  • EAN: 9781351733885
  • Produktnummer: 31314456
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2018
  • Seitenangabe: 366 S.
  • Plattform: PDF
  • Masse: 10'247 KB
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 52 schwarz-weiße Abbildungen, 2 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Alexander Dunst is Assistant Professor of American Studies at the University of Paderborn, Germany Jochen Laubrock is Senior Lecturer in Cognitive Psychology at the University of Potsdam, Germany Janina Wildfeuer is Researcher in Multimodal Linguistics at Bremen University, Germany

3 weitere Werke von Alexander (Hrsg.) Dunst:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.