Produktbild
Yannis (Hrsg.) Hadjinicolaou

Visual Engagements

Image Practices and Falconry

Buch

What is the relation between image practices and the iconic power of flying and more specifically falconry? The book investigates for the first time this interaction by focussing on common intersections between culture and nature, vision and gaze, tactility and perception, perspective and surveillance, material and symbol. Also questions concerning political iconology, the migration of objects and images of human-animal interactions are addressed. With contributions by Baudouin van den Abeele, Horst Bredekamp, Robert Felfe, Peter Geimer, Yannis Hadjinicolaou, Christine Kleiter, Klaus Krüger, Tanja Michalsky, Andrea Pinotti, Herman Roodenburg,… Mehr

CHF 80.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-3-11-061646-0
  • EAN: 9783110616460
  • Produktnummer: 33980886
  • Verlag: Gruyter, Walter de GmbH
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 299 S.
  • Masse: H24.7 cm x B18.1 cm x D2.5 cm 896 g
  • Abbildungen: 158 b/w and 36 col. ill.
  • Gewicht: 896

Über den Autor


Yannis Hadjinicolaou, Universität Hamburg.

6 weitere Werke von Yannis (Hrsg.) Hadjinicolaou:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.