Produktbild
Peter J. Buckley

The Social Purpose of the Modern Business Corporation

Buch

This monograph examines the evolution of the social purpose of the corporation. This development has taken place against the background of changing regulations and globalization. Consequently, international regulations, codes of conduct and standards have impinged upon corporate strategy as Corporate Social Responsibility (CSR) practices have transmuted from compliance to notions of corporate citizenship and then to the responsible corporation. This growing web of constraint on corporations has led to the belief that corporations should earn a license to operate based on their social contributions. The idea that social goals must be internali… Mehr

CHF 111.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-68083-874-9
  • EAN: 9781680838749
  • Produktnummer: 37483748
  • Verlag: Now Publishers Inc
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2021
  • Seitenangabe: 106 S.
  • Masse: H23.4 cm x B15.6 cm x D0.6 cm 175 g
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 175

55 weitere Werke von Peter J. Buckley:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.