Produktbild
Wejdan Alsadi

The Multimodal Rhetoric of Humour in Saudi Media Cartoons

Buch

Cartoons, as a form of humour and entertainment, are a social product which are revealing of different social and political practices that prevail in a society, humourised and satirised by the cartoonist. This book advances research on cartoons and humour in the Saudi context. It contributes to the growing multimodal research on non-interactional humour in the media that benefits from traditional theories of verbal humour. The study analyses the interaction between visual and verbal modes, highlighting the multimodal manifestations of the rhetorical devices frequently employed to create humour in English-language cartoons collected from the S… Mehr

CHF 134.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Howard, Martin
  • ISBN: 978-1-5015-1672-6
  • EAN: 9781501516726
  • Produktnummer: 26652863
  • Verlag: De Gruyter Mouton
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2021
  • Seitenangabe: 180 S.
  • Masse: H15.5 cm x B23.0 cm
  • Abbildungen: 13 b/w and 53 col. ill., 11 b/w tbl.
  • Reihenbandnummer: 12

Über den Autor


Wejdan Alsadi, Umm Al-Qura University, Saudi Arabia; Martin Howard, University College Cork, Ireland.

2 weitere Werke von Wejdan Alsadi:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.