Produktbild
Victor Burgin

The End of Art Theory

Buch

Art theory', understood as those forms of aesthetics, art history and criticism which began in the Enlightenment and culminated in 'high modernism', is now at an end. These essays, examining the interdependencies of advertising, film, painting and photography, constitute a call for a 'new art theory' - a practice of writing whose end is to contribute to a general 'theory of representations': an understanding of the modes and means of symbolic articulation of our forms of sociality and subjectivity.

CHF 64.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-0-333-39857-9
  • EAN: 9780333398579
  • Produktnummer: 23157863
  • Verlag: Macmillan Education UK
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 1986
  • Seitenangabe: 232 S.
  • Masse: H21.6 cm x B14.0 cm x D1.2 cm 298 g
  • Auflage: 1986
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 298

Über den Autor


VICTOR BURGIN is Millard Professor of Fine Art at Goldsmiths College, UK and Professor Emeritus of History of Consciousness, University of California, USA

10 weitere Werke von Victor Burgin:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.