Produktbild
Paul R Brewer

Science in the Media

Popular Images and Public Perceptions

Ebook (PDF Format)

This timely and accessible text shows how portrayals of science in popular media-including television, movies, and social media-influence public attitudes around messages from the scientific community, affect the kinds of research that receive support, and inform perceptions of who can become a scientist. The book builds on theories of cultivation, priming, framing, and media models while drawing on years of content analyses, national surveys, and experiments. A wide variety of media genres-from Hollywood blockbusters and prime-time television shows to cable news channels and satirical comedy programs, science documentaries and children's car… Mehr

CHF 50.30

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Ley, Barbara L
  • ISBN: 978-1-00-046186-2
  • EAN: 9781000461862
  • Produktnummer: 37349645
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2021
  • Seitenangabe: 276 S.
  • Plattform: PDF
  • Abbildungen: 33 schwarz-weiße Abbildungen, 33 schwarz-weiße Zeichnungen

Über den Autor


Paul R. Brewer is a Professor of Communication and of Political Science & International Relations at the University of Delaware, USA.Barbara L. Ley is an Associate Professor of Women & Gender Studies and of Communication at the University of Delaware, USA.

6 weitere Werke von Paul R Brewer:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.