Produktbild
Sharon (Hrsg.) Vaughn

Research Issues in Learning Disabilities

Theory, Methodology, Assessment, and Ethics

Ebook (PDF Format)

In this chapter, we described issues in conducting intervention research with students with learning disabilities on the secondary level. We main­ tained that interventions should be well-grounded in theories of learning as well as characterizations of learning disabilities (Pressley, Scruggs, & Mastropieri, 1989); that they should first be conducted in a series of highly controlled, laboratory-like experiments to carefully assess the potential utility of the intervention; and that, if the intervention is suc­ cessful in highly controlled settings, it should then be evaluated in class­ room applications. We maintained that research design… Mehr

CHF 106.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Bos, Candace S. (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-4613-8345-1
  • EAN: 9781461383451
  • Produktnummer: 38246828
  • Verlag: Springer New York
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2012
  • Seitenangabe: 351 S.
  • Plattform: PDF
  • Auflage: 1994

8 weitere Werke von Sharon (Hrsg.) Vaughn:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.